Udbyder og udsteder
Harald Nyborg A/S
Gammel Højmevej 30
5250 Odense SV
Tlf. +45 63 95 95 95
CVR.nr. 37 78 33 15
E-mail: kundeservice@harald-nyborg.dk
Bestilling, genopfyldning og ordrebekræftelse
Minimumsbeløb på gavekort er 100,00 DKK. Maksimumbeløb er 3.000,00 DKK.
Når du har indtastet din bestilling på et gavekort og gennemført betalingen, sendes der en ordrebekræftelse pr. e-mail til den indtastede e-mail adresse. Du er bundet af aftalen om køb af gavekortet, når du har klikket på "Godkend køb", og der står ”Tak for din bestilling” på din skærm.
Hvis du har tastet forkert eller begået en anden fejl i forbindelse med din bestilling, så er du velkommen til at kontakte Harald Nyborg A/S, som derefter vil forsøge at hjælpe dig.
Betaling
Du kan betale for gavekortet med Dankort, Visa/Dankort, Visa og MasterCard.
Din betaling håndteres af Nets ePayment modul (betalingsmodul). Nets håndterer alle betalinger og al kortdata. Nets lever op til internationale sikkerhedsstandarder (den såkaldte Payment Card Industry Data Security Standard, forkortet til PCI DSS). Udvekslingen af oplysninger mellem Harald Nyborg A/S og databehandleren sker krypteret i SSL (Secure Socket Layer).
Beløbet trækkes på din konto, når gavekortet afsendes.
Leveringsbetingelser
Gavekortet leveres normalt i løbet af 5-8 hverdage ved almindeligt brev og 1-2 hverdage med quickbrev, såfremt der ikke i bestillingen specifikt er anmodet om en senere leveringsdato. Der sker ingen forsendelse på lørdage, søndage og helligdage.
Alle gavekort sendes med PostNord. Der kan forekomme forsinkelser ved PostNord, som Harald Nyborg A/S er uden indflydelse på og derfor fraskriver sig ansvaret for.
Såfremt et gavekort ikke bliver leveret, skal underretning herom ske til Harald Nyborg A/S. I sådanne tilfælde vil der blive fremsendt et nyt gavekort, forudsat at det bortkomne kort ikke er blevet aktiveret (se herom nedenfor), da det ellers anses for at være modtaget.
Forsendelses- og Ekspeditionsgebyrer
Gebyr for forsendelse og ekspedition for ét eller flere gavekort udgør 19,00 DKK ved almindelig forsendelse og 39,00 DKK ved ekspres- eller udlandsforsendelse.
Ved samlet køb på 500,00 DKK eller mere, udgør forsendelses- og ekspeditionsgebyret 0,00 DKK ved almindelig forsendelse.
Fortrydelsesret
Du kan fortryde aftalen om køb af gavekortet iht. Forbrugeraftalelovens Kapitel 4.
Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, hvor du har modtaget gavekortet.
Du har efter Forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om den bestilte tjenesteydelse. Fortrydelsesfristen begynder, når du har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller pr. e-mail).
Hvis du f.eks. modtager gavekortet mandag den 1. og også har modtaget de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag den 15. Har du først modtaget oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har du frist til og med onsdag den 17. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag.
I gavekortets gyldighedsperiode og op til et år efter dette tidspunkt, så kan gavekortet ombyttes til kontanter.
Udnyttelse af fortrydelsesretten
Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du tilbagesende gavekortet. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet gavekortet i en kuvert til befordring til PostNord eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen til os. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du f.eks. sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen.
Underretning om, at du har fortrudt aftalen om køb, og returnering af gavekort skal ske til:
Harald Nyborg A/S
Gammel Højmevej 30
5250 Odense SV
Tlf. +45 63 95 95 95
CVR.nr. 37 78 33 15
E-mail: kundeservice@harald-nyborg.dk
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage kuverten med gavekortet eller undlade at hente kuverten på posthuset m.v.
Når vi har modtaget gavekortet retur fra dig, føres gavekortets pålydende værdi samt de betalte forsendelses- og ekspeditionsgebyrer tilbage til det betalingskort, som betalingen er foretaget med.
Du skal selv betale omkostningerne vedrørende returneringen. Hvis returneringen er sket med en underfrankeret eller ikke frankeret forsendelse, så modregnes returporto og eventuelt gebyr m.v. for manglende returporto i gavekortets pålydende værdi.
Gavekortet er et ihændehaverkort, og Harald Nyborg A/S erstatter ikke tabte kort.
Gavekortet kan ikke spærres, hvis du f.eks. taber gavekortet, eller hvis det bliver stjålet.
Du accepterer dermed risikoen for misbrug af gavekortet og dermed risikoen for det tab, som du kan lide, hvis gavekortet anvendes af en anden uden din tilladelse, f.eks. efter tyveri af gavekortet.
Aktivering af gavekort
Når gavekortet er modtaget, skal det aktiveres med en aktiveringskode, inden det kan benyttes. Aktiveringskoden sendes pr. e-mail til bestilleren og vil samtidig fremgå af den fremsendte faktura. Det er også muligt at sende aktiveringskoden direkte til modtageren af gavekortet, som dermed selv kan aktivere sit gavekort. gavekortet aktiveres på hjemmesiden gavekort.harald-nyborg.dk ved at indtaste aktiveringskoden samt gavekort-nummeret.
Anvendelse af gavekort
Gavekortet kan anvendes til betaling i Harald Nyborgs forretninger i Danmark uden brug af pinkode. Se liste over Harald Nyborg A/S forretninger på www.harald-nyborg.dk/butikker
Gyldighed
Gavekortet udløber 3 år fra leveringsdatoen, dog tidligst 3 år fra den seneste opladning.
Saldo
Du kan tjekke saldoen på gavekortet på gavekort.harald-nyborg.dk.
Klager vedrørende gavekortet
Det er ikke muligt at klage til et privat eller et godkendt klagenævn, men ønsker du at klage, så kan du henvende dig til:
Harald Nyborg A/S
Gammel Højmevej 30
5250 Odense SV
Tlf. +45 63 95 95 95
CVR.nr. 37 78 33 15
E-mail: kundeservice@harald-nyborg.dk
Klager vedrørende en vare/ydelse købt med gavekortet
Du skal henvende dig i den Harald Nyborg A/S forretning, hvor varen er købt.
Persondatapolitik
Se www.harald-nyborg.dk/persondatapolitik